Другие предприятия
Производство автомобилей
К концу Второй мировой войны группа, в состав которой входили Бенгт Магнуссон (руководитель отдела исследований и разработок), Стиг Тхам (инженер), Калле Хеймдаль (конструктор двигателей) и Биргер Йоханссон, исследовали производство небольшого, простого и недорогого автомобиля. Дизайн был похож на Saab 92, но с тремя колесами (два спереди, одно сзади) и необычным разделенным задним стеклом. Согласно некоторым источникам, сходство с Saab 92 могло быть связано с Sixten Sason работаю дизайнером в Husqvarna. В 1943 году был построен прототип, оснащенный двухцилиндровым двигателем мощностью 20 л.с. (15 кВт) объемом 500 куб. DKW двигатель мотоцикла с цепным приводом на заднее колесо. Колеса пришли из Fiat 500. Проект был отменен в 1944 году, а прототип был списан в конце 1950-х годов.
Производство велосипедов
Husqvarna каботажный тормоз
Husqvarna также занимает видное место в истории шведского велосипеда. Они были одними из Шведский военный велосипед производители. Ново от Husqvarna хорошо конкурировали с импортом, но производство велосипедов было прекращено в начале 1960-х годов.
Прогрессивная дизайнерская «одностволка» Husqvarna Vitpilen 701
На миланской выставке 2015 года был анонсирован Concept Husqvarna Vitpilen 701, построенный на агрегатной базе KTM Duke 690. И лишь двумя годами позже, в 2021 начался серийный выпуск мотоцикла. Если сравнить концептуальную задумку и серийник, отличий найдется совсем немного. Инженерам удалось сохранить неизменность внешних пропорций и техническую начинку. Хускварна Витпилен 701 — передовой и прогрессивный. Недаром его называют Progressive street motorcycle («передовой городской мотоцикл») сами хускварновцы. Эта «одностволка» от КТМ является самым мощным одноцилиндровым мотором, устанавливаемым на серийные дорожные мотоциклы.
Объём двигателя составляет 692,7 м3 и оснащён одним верхним распредвалом, что позволяет развивать 75 л.с. — столько же, как и двухцилиндровый мотор Ducati на Scrambler 800 и Monster 798. Стоит заметить, что в двигателе полно технических и электронных вкусностей: сцепление с обратной пробуксовкой, две свечи на цилиндр, обеспечивающие более высокий КПД мотора и помогают снизить расход топлива, трекшн-контроль, квикшифтер, — и это всё серийное оснащение, а не опции. Если будете менять расходники по регламенту, раз в 10000км: масло, два масляных фильтра, и реже проверять клапанные зазоры, то двигатель выходит 100000 км без залезания внутрь.
Не экономьте — избегайте подозрительных заправок и не заливайте бензин Аи-92. Не пугайтесь работы мотора, тихим его не назовёшь, после старта первые 20-30 секунд звук чудовищно громкий и снижается лишь, когда давление масла поднимается до рабочего значения и попадает во все каналы. Мотоцикл Husqvarna Vitpilen 701 обладает одной картой зажигания, прошитой в мозг жёстко, она не меняется ни кнопками на приборной панели, ни переключателем под сиденьем. Пусть она и одна, но вылизана идеально.
Испытав на прочность Хускварну Витпилен 701, можно выделить основные качественные характеристики:
- Отсутствие запинок впрыска ни на рабочих, ни на переходных режимах.
- Быстрый, уверенный и предсказуемый отклик на поворот ручки «газа».
- При скольжении включается трекшн-контроль.
- Чёткая работа коробки с квикшифтером позволяет переключаться без выжима сцепления в обе стороны.
- Две регулировки передней и задней подвески.
- 11 килограммовая рама спроектирована таким образом, что ни одни трещины в асфальте и кочки не заставят сменить траекторию движения. Скоростные дуги поворотов на Хускварне Витпилен 701 пишутся, как по лекалу.
- Рулевые клипоны обеспечивают прямую передачу импульсов руления на колесо и чёткую обратную связь на руле.
- Цепкие и прогрессивные тормоза без пугающей резкости. Тормозные магистрали армированные, ABS Bosch 9M+.
Минимализм и практичность — таков внешний вид мотоцикла Husqvarna Vitpilen 701, 2021 года. Красив индустриально, техногенно и инженерно. При этом он красиво едет и удобен для города. Хускварне удалось создать действительно передовой городской мотоцикл, который прекрасно вписывается в динамику мегаполиса.
Технические характеристики
Максимальная мощность двигателя: | 75 Л.с. |
Крутящий момент: | 72 Нм |
Рабочий объем: | 692,7 см3 |
Тип мотора (расположение цилиндров, число тактов): | 4- тактный, 1-цилиндровый |
Количество цилиндров: | 1 |
Кол-во клапанов: | |
Тип впуска (Инжектор / Карбюратор): | |
Диаметр цилиндра и ход поршня: | |
Система запуска (Электростартер, кик-стартер): | |
Система охлаждения: | Жидкостное |
Трансмиссия (коробка передач): | 6-ступенчатая |
Сцепление (Сухое / В масляной ванне): | |
Привод: | Цепь |
Рама: | Хром-молибденовая рама с порошковым покрытием |
Ходовая часть | |
Подвеска (Ход передней / задней): | |
Тормоза (Впереди / сзади): | |
Колеса / Шины / Резина: | |
Размеры и масса | |
Габариты (Длина / Ширина): | |
Высота по седлу: | |
Дорожный просвет: | |
Снаряженная масса: | |
Вес: | 167 кг |
Емкость топливного бака: | 12 л. |
Ёмкость аккумулятора: | |
Года выпуска: | |
Страна производства: |
Brakes
A single 320mm disc up front is bitten by a radially-mounted four-piston Brembo caliper with a radial cylinder. On the rear, a single-pot sliding Brembo works on a 240mm disc.
ABS is of course standard – as it now is on any new bike over 125cc – but it is switchable, meaning you can completely turn it off if you want the ‘authentic’ feel of an old-school machine. Though why you’d want to turn off the high-quality, unobtrusive Bosch system is beyond me. If you must, the bike has to be stationary before you hold the mode button and the blank button below it for a few seconds. It’ll come back on the next time you start the bike.
The brakes are progressive in bite and plenty firm enough for a motorcycle of this weight and power – I had to scrub off more speed than I realised a couple of times, but the precise feel made it easy to regulate the anchor, and I was conscious of being able to just fractionally brake a little harder – or let off a little – even deep into a corner.
The levers are relatively short on the 701, but I never once felt I needed more than the three fingers you can fit across the right-hand control.
Comfort
At 830mm, the seat’s significantly higher than a Yamaha MT-07 for instance, at 805mm. I’m 5’10”, and could still get my feet flat on the floor when stopped, but the wide and sharp-edged design of the saddle means it’s not a comfortable position.
I wasn’t the only one to comment on this, but nobody complained that the 701 was too tall, and we generally agreed that, once riding it, any niggles disappear – the bars and pegs add to a very easy-going triangle that doesn’t cause cramped legs or a stretch over the heavily-sculpted tank.
Despite being a naked machine, the fact you’re not sat upright, like a sail, means that motorway speeds and above aren’t hard work. And while a passenger has nothing to hang onto at the rear (a strap is included to meet homologation, but wasn’t fitted to our test bikes as it doesn’t look cool), the pillion seat is surprisingly supportive and spacious – I wasn’t cramped on the back, and it’s certainly a far more relaxing perch than a sports bike.
Engine, gearbox and exhaust
Personally, I think there are far too few big single-cylinder motors left in biking. The 692.7cc, twin-spark, liquid-cooled four-valve over-head cam engine in the Husqvarna (which weighs just 43.4kg) has the characterful surge of a big thumper, but – incredibly – none of the vibration of those big mono-pots of old. Under 3,000rpm it does get shakey, but beyond that it’s all drive.
Dual balancer shafts – one on the crank and one on the cam – and a high revving nature make this motor extremely easy to use, without spoiling the feel and bark that makes this such a great configuration. Forget the notion that more cylinders = better: bikes are all about the way each one makes you feel, and a single feels a lot different to a V-twin, and especially to a parallel-twin or four.
The fuelling is typical Austrian – very well set up, with no flat spots or glitchy pick-up from a closed throttle. There isn’t much engine braking at all, which is good in that weight isn’t slung to the front of the bike if you shut off quickly, but it did catch me out on one corner as the bike kept rolling more easily than I expected.
The exhaust is fully stainless steel, while the paint on the end-can and connector pipe is heat-resistant. As you’d expect, given that it can reach temperatures of 350°C at some points. Servicing is every 12months / 10,000km (6,000miles).
Overall rating
4 out of 5 (4/5)
The Husqvarna Vitpilen 701 isn’t meant to be a sporty bike, but it still does a pretty good impression of being one. It’s light and flickable, allowing you to change lines with easen and it darts from one side to the other like a toy and turns so quickly it took me by surprise on more than one occasion.
Related: How to ride your motorbike off road
But the overall beauty of the Vitpilen underneath that radical bodywork is how easy it is to ride and how much fun it is – and all without the need to be doing double the speed limit! The 701 has much wider abilities than many expected and will appeal to everyone from fashionable commuters to new bikers – but it’s a massive shame about the high price.
Husqvarna’s Big Single Street Prowler: The Vitpilen 701
Contents
While the Vitpilen 701 doesn’t get any updates this year, it’s still a key player in the 2021 Husqvarna line-up. It’s a lightweight street bike with a minimalist design principle that focuses on the barest of bare essentials. These include a lightweight chassis, spartan aesthetics, a big single cylinder engine, and a sporty attitude.
Since it’s a road focused machine, it’s something different compared to the Husqvarna motorcycles of old, but thanks to the brand’s KTM ownership, it’s one of the most exciting European motorcycles of the last few years.
Equipped with a 692.7 cc single-cylinder four stroke-engine—the same unit found on the KTM 690—the Vitpilen 701 produces a hearty 75 horsepower and 52.4 lb-ft of peak torque. The performance stats prove that it’s got more than enough grunt for the demands of city travel, and plenty of performance for enthusiastic sports riding at the weekends too.
Other features include Brembo brakes, WP Apex suspension, Bridgestone Battlax tires, LED lighting, and a head-turning, stripped-down and futuristic aesthetic.
For 2021, the Vitpilen 701 is available in a blue and white color scheme.
The 2021 Husqvarna Vitpilen 701 is expected to start at $9,499 USD / $13,399 CAD.
On this page: we’ve curated specs, features, news, photos/videos, etc. so you can read up on the new 2021 Husqvarna Vitpilen 701 in one place.
Тестирование Husqvarna Svartpilen 701
С его малым весом и низовой тягой, мотоцикл Husqvarna Svartpilen 701 просто рвёт с места. Электронный газ управляет тягой исключая рывки и провалы и делая отклик двигателя чётким и отзывчивым. Трекшн-контроль точно выполняет свою работу, но если его отключить — 701-й становится в хорошем смысле коварным. Я даже под страхом смерти не делаю вилли, а вот мои товарищи всласть поездили на заднем.
Квикшифтер Easy Shift переключает вверх и вниз (вниз — с автоблиппером). Он работает хорошо, но не идеально — я пару раз нашёл ложную нейтраль между пятой и шестой.
Малый вес и удобная эргономика помогает Svartpilen 701-му как быть идеальным городским мотоциклом, так и шикарно себя чувствовать на горной дороге. Он уверенно держит дорогу, прекрасно маневрирует на малой скорости и отлично закладывается в повороты.
Husqvarna Svartpilen 701 2019
Несмотря на “грязевой” вид протектора, шины Pirelli MT60 RS весьма неплохи на асфальте. Я задал им жару, заваливая мотоцикл в повороты, и они с честью выдержали всё это, вполне внятно предупреждая о возможном срыве при увеличении нагрузки. Тормоза Brembo тоже работают отлично: чётко и информативно. Всё это делает Husqvarna Svartpilen 701 идеальным хулиганским мотоциклом: малый вес, вёрткость и бодрое ускорение. Но не без своих недостатков.
Недостатки Husqvarna Svartpilen 701
Несмотря на то, что он развивает вполне пристойную для трассы скорость и едет мягче, чем ожидаешь от одноцилиндрового кубатурника, всё же вибрация есть. И она передаётся и на сиденье, и на руль. И несмотря на то, что сиденье довольно мягкое для своей небольшой толщины, зад начинает неметь через 150 км. Так что хотя 12-литровый бак даёт неплохой запас хода, я бы не выбрал Husqvarna Svartpilen 701 для многодневной поездки. И ещё мне не понравилась круглая приборка 701-го. Как таковой дисплей симпатичный и вмещает множество полезной информации в довольно интересном дизайне, но сам прибор намного больше, чем дисплей на нём (видимо, там довольно много электроники). А кнопки на нём почти невозможно использовать в перчатках.
Обзор и тестирование Husqvarna Svartpilen 701 2019
Equipment
The Vitpilen’s marketing mantra is ‘Simple. Progressive.’ and while there’s plenty of tech on board, it doesn’t interfere. The ABS is a good example, but so too is the traction control; again, you can turn it off, but as my wheelie days are long gone, I didn’t bother. It can be deactivated while you’re riding, but you need to have the throttle shut and hold the blank, firm button on the dash for a few seconds to do it – it’s a lot easier when you’re at a standstill.
There are no riding modes to think about (simple) and an up and down ‘Easy Shifter’ is fitted as standard (progressive). It’s a marketing name for a quick-shifter, and is built into the engine case on the right, with a modified selector shaft running through from the left (so no, you can’t retro-fit it to a 690 Duke). Pushing up on the lever sees the engine cut momentarily as the next cog is selected – it works smoothly and cleanly. Press down on the lever and the engine’s speed is imperceptibly tweaked as the next lower gear engages. Of course, having a slipper clutch helps level things out here, but the main point to know is that it works at its best when you’re smooth with the action; that’s not to say you have to ride slowly, but try to stamp down quickly as you would when the clutch is engaged, and it feels too much like gearbox abuse. Think ahead, press down easily, and the selector works very well (and it still takes less time than pulling the clutch, changing gear, then letting the clutch out again).
I should point out that I accidentally found a false neutral going from fifth to sixth on the motorway using the easy shifter, and was able to replicate it by being a little too gentle in my up-changes (I could do it from fourth to fifth too). Keeping a positive motion to the changes eliminated this, so don’t be too slow or delicate.
Pioneering Since 1903
Husqvarna is the oldest motorcycle brand with uninterrupted production, established three months before our own Harley-Davidson in 1903. The Swedish company was actually established centuries ago—1689 to be exact—and originated as a musket manufacturer, gradually moving into other markets like sewing machines, kitchen appliances, and eventually chainsaws, bicycles and of course, motorcycles.
Although many of us recognize Husqvarna as an off-road motorcycle, the company competed in Grand Prix road racing in the 1930s in the 350cc and 500cc classes. They also dominated the Swedish Ice Racing scene at the time and competed heavily in off-road racing.
Bet you didn’t know Husqvarna finished fifth in the 1972 500cc World Championship with Bo Granath on this factory-built 500cc parallel-twin two-stroke. Neither did we, until our own Alan Cathcart showed us this pic of him testing it!
Nowadays, Husqvarna’s bread and butter is motocross and off-road competition, and the production machines that follow in the wheel tracks of Jason Anderson and Pablo Quintanilla. But in 1955, Husqvarna came out with the cousin of the Vitpilen, the Silverpilen (Silver Arrow). This was primarily an off-road/scrambler motorcycle, but had the same properties of the present-day Vitpilen and Svartpilen—aiming to be a bike for everyone.
Creative lead for the current generation of Husqvarna street bikes, Maxime Thouvenin, has reached his goal of capturing the essence of the past in the Vitpilen and Svartpilen, infusing Husqvarna’s heritage in new motorcycles that are sexy, innovative, enticing and fun.
To me, the most impressive thing about these bikes is how Husqvarna has woven its history into the design, and created something that pays tribute to the past while also acknowledging the things that are missing today in the art of motorcycling.
Husqvarna Motorcycles has created something that appeals to the masses; it includes everyone, from the design to the marketing, all the way to the handling and feel of the motorcycle itself. CN
SPECIFICATIONS | 2018 Husqvarna Vitpilen 701 ($11,999) |
Engine: | Liquid-cooled, 4-stroke, single cylinder |
Displacement: | 692cc |
Bore x stroke: | 105 x 80mm |
Compression ratio: | 12.8:1 |
Power: | 73.8 hp @ 8500 rpm |
Torque: | 53.1 lb-ft. @ 6750 rpm |
Clutch: | Wet multi-plate |
Transmission: | 6-speed |
Chassis: | Chrome-moly trellis frame, powder-coated |
Front suspension: | 43mm WP inverted fork |
Rear suspension: | WP Monoshock |
Front wheel travel: | 5.3 in. |
Rear wheel travel: | 5.3 in. |
Front brake: | Radial-mount Brembo four-piston caliper, 320mm disc, ABS |
Rear brake: | Brembo single-piston caliper, 240mm disc, ABS |
Front tire: | 120/70 R17 |
Rear tire: | 160/60 R17 |
Steering head angle: | 65° |
Wheelbase: | 56.5 in. |
Seat height: | 32.7 in. |
Fuel capacity: | 3.2 gal. |
Weight (curb, claimed): | 346 lbs. |
Equipment
4 out of 5 (4/5)
The WP suspension is near identical to that on the 690 Duke. The front 43mm USD forks don’t have preload adjustment while the shock, which operates through a linkage, is adjustable for rebound and preload only. The brakes are the same as those on the 690 Duke while ABS is standard as is basic traction control, although it isn’t angle-sensitive.
Thankfully, you can de-activate the traction control while on the move and even turn off the ABS at a standstill. Husky’s ‘Easy-shift’ is a joy to use and once moving it negates the need for a clutch. Unlike some quick-shifters, it’ll even downshift on part throttle and doesn’t require the throttle to be fully closed. There’s even a fun little ‘pop’ from the fruity exhaust between up-shifts, which is lovely…
2018 Husqvarna 701 Vitpilen verdict
KTM is passionate about its ‘ready to race’ brand identity, so while the Husqvarna is a 690 Duke at its core, the 701 Vitpilen is a machine that could never have been orange. By taking on the Husqvarna name, a new avenue has opened up to produce bikes that make great use of an extremely solid platform, but can have their own very unique style and riding character.
Comparing it to the 690 Duke, which doesn’t have a quick(easy)-shifter, but does have a colour TFT dash, it looks expensive. You might think about comparing it to the 690 Duke R, which has similar suspension, though that also has brilliant cornering ABS for £9,099.
Really, you shouldn’t be comparing the Husqvarna 701 Vitpilen to anything. For a start, it’s uniquely styled, and for another thing, that’s the last way any of us should buy a bike. Forget specs and comparisons; decide what you can afford, then buy with your heart.
Chatting to Justin Maxwell
When picking Vitpilen Project Manager Justin Maxwell’s brain on the technical details of the bike, he made a point about the KTM-derived twin-spark 690 engine being the most modern and powerful production single-cylinder available. The motor only weighs 94 pounds and comes with a 6200-mile service interval.
I wanted to know what he thought the coolest thing about the engine was that people might not know.
Maxwell has helped create what many are saying is a modern masterpiece with the Vitpilen.
“For me, the coolest thing about the engine is it’s a single but it is also very modern. We have the ride-by-wire throttle and dual counter balancer shafts, so it’s very smooth and the vibration is closer to a V-twin, making it very comfortable to ride.”
Justin went on to say the one-of-a-kind LED lights were incorporated into the design from the beginning. “This is one of the main identifying features of the bike as this design runs through the complete Vitpilen and Svartpilen range,” Justin said. “The goal is when someone sees this light they immediately identify the bike as a Husqvarna.”
I found it amazing how close the production Vitpilen is to the concept bike. Husqvarna made every effort to ensure they stayed as true as possible to the first drawings shown to the public nearly four years ago. It’s amazing they could take something created from an aesthetic angle and make it into something so friendly and fun to ride.
As an instructor of a females-only motorcycle school, I always look for bikes I can recommend to beginners on the street, and the Vitpilen is comfortable, smooth, and confidence inspiring. On the flip side, as a MotoAmerica racer personally fit in the “speed freak” category, I am less worried about the appearance and more worried about the handling. Thankfully, this bike nails that for me, with the bonus that it looks cool, too.
I wanted to know what stood out to Justin, as someone who had a major say in how this bike finally turned out. “My favorite part when conceptualizing this bike was the ability to create something new and fresh that is a true riders’ bike—free of all the gimmicks and overloaded complexity we find in motorcycles today.”
I loved being able to hear what went on in the minds of the guys creating this beautiful masterpiece.
Husqvarna Svartpilen 701
Но на что же он похож в действительности? Получилось ли превратить концепт нео-ретро-флэт-трекера в приличный дорожник? Если простыми словами, то Husqvarna Svartpilen 701 — это вариация на ту же тему, что и Vitpilen 701, поменявшая стиль с кафе-рейсерного на флэт-трекерный. Дизайн мотоцикла получился в большей степени нео-ретро, чем просто олдскульный, даже несколько футуристичный. И с чёткими отсылками к скандинавским корням Husqvarna.
Husqvarna Svartpilen 701 2019
Дизайн
Корпусные панели Husqvarna Svartpilen 701 2021 пластиковые, и это неплохо, потому что они лёгкие. Качество сборки на высоте, и все элементы смотрятся тщательно продуманными и качественно изготовленными. Фара, установленная в квадратном щитке — аллюзии к передней номерной табличке, а также защита вилки и хвостовая секция — явные отсылки к флэт-трекерам. А сочетание задней номерной таблички и выхлопа, расположенных справа, отражают асимметричный дизайн, типичный для гонок по овалу.
Husqvarna Svartpilen 701 наполнен милыми деталями. Посмотрите только на серебряную линию, проходящую по месту соединения седла и бака, как она красиво завершается хомутом глушителя. Фара и задний фонарь диодные, а вокруг фары есть ещё кольцо ДХО, ставшее визитной карточкой дорожников Husqvarna.
Бронзовая отделка крышки бака и крышек двигателя оттеняет общую чёрную окраску Svartpilen 701, на фоне которой маркировка модели выглядит крайне деликатно. Синтетическая обшивка сиденья сочетает в себе верх из искусственной замши и перфорированные боковины и выглядит превосходно. А хвост, визуально пластиковый, на самом деле выполнен из плотной пены, позволяя при необходимости посадить на него пассажира с некоторым комфортом.
Husqvarna svartpilen 701 style limited edition 2019
Под шикарной внешностью Husqvarna Svartpilen 701 находится хром-молибденовая рама и 693-кубовый одноцилиндровый мотор, позаимствованные с KTM 690 Duke.
Power and torque
Making 73.8bhp @ 8,500rpm and 53.1lb-ft @ 6,750rpm, the Husqvarna – as you’d expect – gives very similar performance to the 690 Duke; the KTM produces 54.6lb-ft at a slightly earlier 6,500rpm and hits its peak of 72.4bhp 500rpm sooner, at 8,000rpm.
These small differences compared to the 690 Duke are due to the redesigned airbox (to fit under the new tank), new exhaust, and an ECU remap to suit the air flow. I’m told the slight increase in power definitely wasn’t engineered to give the 701 bragging rights over its orange sibling.
74bhp might seem relatively tame, but in such a relatively lightweight machine, and given that it’s not designed for flat-out track use or autobahn touring, it’s more than enough to be thoroughly enjoyable, and certainly capable of way over 100mph.
2018 Husqvarna 701 Vitpilen specification
Price: |
£8,899 |
Engine: |
692.7cc liquid-cooled four-valve SOHC single |
Bore x stroke: |
105x80mm |
Compression ratio: |
12.8:1 |
Power: |
73.8bhp (55kW) @ 8,500 rpm |
Torque: |
53.1lb-ft (72Nm) @ 6,750 rpm |
Transmission: |
6-speed, chain final drive |
Frame: |
Powder-coated chromium-molybdenum steel trellis |
Front suspension: |
43mm WP telescopic forks, 135mm of travel, adjustable for rebound and compression damping |
Rear suspension: |
Single WP shock with linkage, 135mm of travel, adjustable for rebound damping and preload |
Front brake: |
320mm disc with four-piston Brembo caliper |
Rear brake: |
240mm disc with single-piston Brembo caliper |
Front tyre: |
Bridgestone Battlax S21 120/70 17 |
Rear tyre: |
Bridgestone Battlax S21 160/60 17 |
Seat height: |
830 mm |
Wheel base: |
1,434 mm |
Ground clearance: |
140 mm |
Wet weight: (including full oil and fuel tank) |
166 kg |
Fuel tank capacity: |
12litre (2.64gallons) |
Fuel consumption: |
80.7mpg (claimed), 54mpg (tested) |
Contact www.husqvarna-motorcycles.com/gb
To insure this bike, click here
Did you know?
Husqvarna is a village in Sweden, where in 1689 a weapons manufacturer started production, going on to produce sewing machines and agricultural tools in the late 1800s. This became Husqvarna in 1903, its street bikes soon competing in various road races. But it was Europe’s damaged post-war road network, and 1950s off-road motorsport that saw the company’s lightweight single-cylinder off-roaders gain popularity.
Husqvarna was bought by KTM in October 2013, following a difficult period that saw it passed between BMW, Cagiva MV Agusta and Electrolux. When Husqvarna was moved to Italy in 1988, most of the team stayed in Sweden to make enduro bikes under the name Husaberg.
The three blocks on the top of the logo represent a gun’s iron sites, harking back to the first days of manufacture…
Описание Husqvarna WR 360 1988
Описание мотоцикла Husqvarna WR 360 1988 находится в очереди на публикацию статьи. Анонс: Сегодня чуть ли не под каждый нарождающийся на свет мотоцикл маркетологи стремятся выкроить свою нишу. Тот — дорожный спорт, этот — прогулочный эндуро. А вот к какому классу отнести мотоцикл, в котором всего понемногу? Хороший байк должен обладать надежным двигателем, иметь удобную эргономику и простое управление .
Husqvarna WR 360 не продающийся в России мотоцикл . Несмотря на то, что хорошие модели мотоциклов отличаются весьма солидной ценой, а сезон их использования относительно короткий, рынок мототехники стремительно развивается. А если верить словам дилеров, то некоторые модели недавно выпущенных мотоциклов в начале сезона расходятся как горячие пирожки, и привезенных в Россию моделей явно не хватает для полного удовлетворения потребительского спроса.
Мотоцикл давно перестал быть альтернативой автомобиля, и забыты те времена, когда эту технику покупали только потому, что не хватало денег на полноценный автомобиль. Сейчас двухколесные транспортные средства во многих случаях можно назвать чудесами техники, и их стоимость может сравниваться с ценой на престижные автомобили.
Многие люди стали покупать мотоциклы для увлечений, так как езда на них или даже коллекционирование стали хорошим развлечением для многих людей. Многие мотоциклы, например Husqvarna WR 360 технические характеристики которого позволяют назвать модель престижной маркой, пользуются спросом как у начинающих, так и у опытных мотоциклистов.
В настоящее время приобрести новый мотоцикл Husqvarna WR 360 1988-го модельного года нереально, так как их производство остановлено еще 28 лет назад. При этом Husqvarna WR 360 технические характеристики имеет отличные, поэтому многие стремятся приобрести если не новый, то хотя бы подержанный вариант.
Мотоциклы, имеющие объем двигателя 348 куб. см., появились в результате длительного труда изобретателей, стремившихся создать модель, не уступающую по характеристикам другим вариантам мотоцикла. В некоторых случаях эти модели не только не уступают, но и опережают другие мотоциклы, так как имеют минимальный расход топлива и прочие отличные параметры.
Мотоциклы от 250 до 400 кб. см. к которым относится Husqvarna WR 360 — это самый распространенный класс мотоциклов. В этом диапазоне у вас уже есть выбор среди почти всех классов мотоциклов. Многие называют эту категорию самой приемлемой для первого мотоцикла. Вы можете приобрести в меру тяжелый, мощный и покладистый мотоцикл за сравнительно небольшие деньги. Очень многие советуют брать дорожный мотоцикл с 400 кубовым двигателем в качестве первого. С этим нельзя полностью согласиться, потому что такие мотоциклы часто имеют вес около 200 кг и достаточный запас мощности. Если ваши навыки езды на двухколесном транспорте ограничиваются учебным мотоциклом в мотошколе, то не стоит сразу брать такой аппарат. Многие новички попадают в нелепые аварии просто из-за того, что не знают все особенности управления такой техникой. Ведь чем тяжелее и мощнее мотоцикл, тем лучше вы должны знать, как с ним справиться в разных ситуациях. Просто ехать по прямой сможет и обезьяна (без шуток).
Перейти ко всему модельному ряду мотоциклов Husqvarna, на этой странице вы сможете найти мотоциклы Husqvarna WR 360 других годов выпуска и информацию о них
2021 Husqvarna Vitpilen 701 Specifications
Transmission | 6-speed |
Cooling | Liquid cooled |
Power in KW | 55 kW |
Starter | Electric starter |
Bore and Stroke | 105 mm x 80 mm |
Clutch | APTC(TM) slipper clutch, hydraulically actuated |
CO2 emissions | 82 g/km |
Displacement | 692.7 cm³ |
EMS | Keihin EMS with RBW, twin ignition |
Design | 1-cylinder, 4-stroke engine |
Lubrication | Forced oil lubrication with 2 oil pumps |
Weight (without fuel) | 158 kg |
Tank capacity (approx.) | 11.2 l |
ABS | Bosch 9M+ |
Front brake disc diameter | 320 mm |
Rear brake disc diameter | 240 mm |
Front brake | Brembo four-piston radial fixed calliper, brake disc |
Rear brake | Brembo single-piston floating calliper, brake disc |
Chain | X-Ring 5/8 x 1/4″ |
Frame design | Chromium-Molybdenum steel trellis frame, powder coated |
Front suspension | WP APEX 43 |
Ground clearance | 140 mm |
Rear suspension | WP APEX – Monoshock |
Seat height | 830 mm |
Steering head angle | 65 ° |
Suspension travel (front) | 135 mm |
Suspension travel (rear) | 135 mm |
Engine
5 out of 5 (5/5)
Husky’s trellis chassis houses the most powerful single-cylinder motor on the market. Husqvarna are claiming 75bhp from the KTM unit and it’s identical to the engine found in KTM’s 690 Duke and Husqvarna’s own Supermoto 701. But thanks to revised fuelling and a different exhaust and airbox it produces one vital more bhp than the Duke… Husky have also improved the gearbox to give a more positive change between second and third and added ‘Easy-shift’, which is their name for an up-and-down quickshifter.
Around town, the single is responsive and surprisingly smooth above 3000rpm – so much so you would be forgiven for mistakenly thinking you’re riding a twin. Below that, of course, the delivery’s a little lumpy, as you’d expect from a big single. Get it above 3000rpm and it’s faultless with impeccable fuelling.
Подвеска и управляемость
Мотоцикл Husqvarna Svartpilen 701 отлично оснащён. 43-миллиметровая перевёрнутая вилка и задний моноамортизатор поставляются WP Suspension, и обе подвески имеют настройки сжатия и отбоя. Ходы обеих подвесок составляют 150 мм — что на 15 мм больше, чем на Vitpilen 701. Оба Pilen-а оснащаются пятилучевыми колёсными дисками, но Svartpilen ездит на 18” переднем и 17” заднем, обутых в Pirelli MT60 RS и оснащённых тормозами Brembo.
В отличие от кафе-рейсера Husqvarna Vitpilen с его клипонами, “чёрный брат” оснащается широким рулём. Угол наклона спидометра соответствует другой посадке, пульты вполне типичные, а рычаги сцепления и переднего тормоза настраиваемые. Благодаря увеличенному ходу подвесок и большому переднему колесу, Svartpilen имеет несколько больший клиренс и более высокое седло (835 мм), чем Vitpilen. Прибавьте к этому более высокий руль — и получите более внушительную посадку.
Обзор и тестирование Husqvarna Svartpilen 701 2019